18 Kasım 2021 Perşembe

Ben kulumun zannettiği gibiyim. Kulum beni zikrettiği zaman, ben onunla beraberim, hadisin açıklaması,


 

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHÎM

Kutsî Hadis-i Şerifte Allahü Teâlâ şöyle buyurmaktadır: 
“… Ben kulumun zannettiği gibiyim. Kulum beni zikrettiği zaman, ben onunla beraberim. Eğer o beni kendi nefsinde (gizlice) zikrederse, ben de onu kendi zâtımda gizlice zikredip anarım. Eğer kulum, beni bir topluluk içinde zikrederse, ben de onu, o topluluktan daha hayırlı bir topluluk içinde zikredip hatırlarım.” 
(Buharî, Tevhid,15) 
Yüce Allah, Kur’an-ı Kerimde : 
“ İmân eden ve zürriyetleri de iman ederek kendilerine tâbî olanlar (var ya ) işte biz, onların nesillerini de kendilerine katarız. Onların amellerinden hiçbir şeyi de eksiltmeyiz. ” (Tûr-21) buyurmuştur. 

Yüz Müslüman, birbirleri ile sevişip dost olsalar, dikkat ediniz bu yüz kişiden hangisinin makam ve mevkii daha yüce, hangisi daha üstündür? (bilinmez, bu nedenle) Aralarında farklı muamele olmasın diye yüz kişiyi de (Allah) aynı makam ve mevkîye yükseltir. (Âyet-i kerimede) 

“… Onların amellerinden hiçbir şey eksiltmeyiz…”(Tûr21) buyrulmaktadır. Hepsi aynı derece de olsun diye, derecesi yüksek olanı, aşağı derece de olanların mertebesine indirilmez. Yüksek derecede olanların yüzü suyu hürmetine, öbürlerine de lütuf ve bağışta bulunarak aynı dereceye yükseltirler.

MA’ÂRİF SEYYID BURHÂNEDDÎN-I VELÎ (K.S.)  

MA’ÂRİF sayfa 40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Your Ad Spot

Sayfalar